"A főzés könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván." (Paul Gauguin)

Dalmárium

Dalmárium

Foszlós kalács teljes kiőrlésű lisztből

2018. március 30. - dalma.birodalma
Az idei húsvéti kalácssütés nálam kicsit izgalmasra sikerült. Az elsőnek próbált recepttel ugyanis nagyon mellélőttem. Miután az összes alapanyagot grammra pontosan kimértem és minden utasítást hajszálpontosan követtem, kissé puha de nem ragacsos tésztát kellett volna kapnom. Ezzel szemben nekem konkrétan FOLYT a tészta, és semmi jelét nem mutatta, hogy valaha is összeállna.
 
Kerestem hát egy másik receptet, ami szerencsére gond nélkül működött. A tésztát gyönyörűen lehetett dagasztani, majd szépen megkelt a duplájára, és a végeredmény is pazar lett. Nem is gondoltam, hogy a teljes kiőrlésű lisztből ilyen könnyű, laza, finom állagú tésztát lehet készíteni. 

img_20180330_084419_914_1.jpg

 

Hozzávalók:

- 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt 

- 30 dkg durum liszt

- 1 teáskanál só

- 3 evőkanál barnacukor

- 1 tojás

- 2 dl natúr joghurt 

- 1,5 dl tej

- 7 dkg olvasztott vaj

- 5 dkg mazsola

- 2,5 dkg instant élesztő

1. A vaj és a mazsola kivételével tegyünk mindent konyhai gépünk dagasztótáljába és indítsuk el a dagasztás programot. Az utolsó percekben adjuk hozzá az olvasztott vajat és a mazsolát. (Természetesen kézzel is dagaszthatjuk.)

2. A bedagasztott tésztát kelesztőtálban a duplájára kelesztjük. 

3. Enyhén lisztezett felületre borítjuk, négy egyforma darabba vágjuk. Rudakat formázunk és kerek kalácsot fonunk. https://www.youtube.com/watch?v=PIwv-Rxez9w(Vagy négyes fonással a hosszúkás változatot is fonhatjuk.)

4. Helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire a kalácsot majd ismét hagyjuk a duplájára kelni. 

5. Végül lekenjük egész felvert tojással és 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük.Félidőben érdemes letakarni egy fóliával nehogy nagyon megpiruljon. Legjobb ha rácson tudjuk kihűteni.

Az első adag tésztát is feljavítottam menetközben még jó 30-40 dkg liszttel, amíg olyan állaga nem lett hogy dagasztani tudjam. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy megkel, de aztán egyszercsak megindult a tészta. Így hát lett sok-sok kalácsunk, de nem bántam, így legalább jutott a nagyobb családnak is belőle.

A bevált recept:
http://www.limarapeksege.hu/2011/04/foszlos-kalacs-tk-lisztbol.html 

A bejegyzés trackback címe:

https://dalmarium.blog.hu/api/trackback/id/tr5013789874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása